9 شهریور 1394
شماره خبر: 148180

بیشتر بار مالیات‌های صنوف روی دوش اقشار آسیب‌پذیر

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بیشتر بار مالیات‌های صنوف روی دوش اقشار آسیب‌پذیر


نایب رئیس اتاق اصناف البرز گفت:میزان مالیات‌هایی که صنوف باید بدهندنیازمند تجدیدنظر اساسی است زیرا نه تنها به صنوف فشار واردمی‌کند بلکه بخش قابل توجهی ازبار این مالیات روی دوش اقشار آسیب‌پذیر است.
نایب رئیس اول اتاق اصناف البرز در نشست فعالان اقتصادی استان البرز با استاندار به مناسبت هفته دولت افزود: مالیت‌های سنگینی که صنوف باید بپردازند، به مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی آنها دامن می‌زند و باید همه موانع پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی آنها برطرف شود. بهروز حصاری گفت: لازم است با همکاری دستگاه‌های ذیربط همه عواملی که به رکود فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار دامن می‌زنند، برطرف شوند که کاهش مالیات‌‎ها و تعلق گرفتن وام‌های کم‌بهره به صنوف از راهکارهای این امر است. حصاری گفت: بخش قابل توجهی از جمعیت استان البرز را اصناف و زیرمجموعه‌های آنها تشکیل می‌دهند که این امر ضرورت پرداختن به مشکلات اصناف و ارائه راهکارهای لازم برای حل این مشکلات را بیش از پیش آشکار می‌کند. نایب رئیس اول اتاق اصناف البرزگفت:میزان مالیات‌هایی که صنوف باید بدهند نیازمند تجدیدنظر اساسی است زیرا نه تنها به صنوف فشار واردمی‌کند بلکه بخش قابل توجهی ازبار این مالیات روی دوش اقشار آسیب‌پذیر است. و بار مضاعفی را به این اقشار تحمیل می‌کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در صورت امکان بهتر است استاندار البرز مشاور متخصص در حوزه اصناف و امور آنها داشته باشد تا پیگیری مشکلات اصناف استان تسهیل و راهکارهای مطلوب ارائه شود.
ایجاد شهرک‌های صنفی به کاهش مشکلات اصناف استان کمک می‌کند
نایب رئیس اول اتاق اصناف البرز در بخش دیگری از سخنان خود نیز با تاکید بر تاثیرات مطلوب ایجاد شهرک‌های صنفی ادامه داد: ایجاد شهرک‌های صنفی به کاهش مشکلات اصناف استان کمک می‌کند و امیدواریم دستگاه‌های ذیربط اهمیت این امر را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کنند. حصاری گفت: البته در خصوص شهرک‌های صنفی، ساماندنی صنوف نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و دنبال کردن این دو امر به موازات یکدیگر از مشکلات موجود می‌کاهد. نماینده اتاق بازرگانی در این نشست گفت: از همه دستگاه‌های ذیربط تقاضا داریم که صنایع کوچک و متوسط استان البرز را حمایت کنند و شرایط مورد نیاز برای ارتقای فعالیت‌های آنها فراهم شود.
از جزیره‌ای‌کار کردن صنایع کوچک و متوسط استان جلوگیری شود
محمدحسین زهتاب‌چیان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: یکی از ضرورت‌های مربوط به صنایع کوچک و متوسط استان این است که از جزیره‌ای‌کار کردن آنها جلوگیری شود تا بتوانیم شاهد ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آنها در آینده باشیم. وی افزود: همچنین تمرکز روی شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع موانع کاری آنها ضرورت دارد و لازم است از همه ظرفیت‎های موجود برای رفع این موانع در شکل گسترده استفاده شود. نماینده اتاق بازرگانی گفت: استفاده از پتانسیل‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام و اختصاص بخشی از این ظرفیت‌ها به کارآفرین‌ها نیز باید با جدیت با همکاری دستگاه‌های مربوطه دنبال شود. وی در ادامه بر ضرورت تولید دانش‌محور تاکید کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان به گسترش تولید دانش‌محور کمک شایانی می‌کنند که این امر از مشکلات موجود می‌کاهد و ظرفیت‌های جدید و قابل توجه به همراه خود دارد.
تولیدات دانش‌بنیان به سرعت تجاری‌سازی شوند
زهتاب‌چیان همچنین گفت: نه تنها تولید باید دانش‌محور باشد بلکه لازم است تولیدات دانش‌بنیان به سرعت تجاری‎سازی شوند و به مرحله صادرات برسند تا بتوانیم شاهد تاثیرات بسیار مطلوب صنعتی و اقتصادی این امر باشیم. نماینده اتاق بازرگانی در این نشست ادامه داد: توسعه صنعت اهمیت فراوانی دارد و مدیریت تکنولوژی باید در استان البرز به بهترین نحو صورت گیرد زیرا البرز پتانسیل‌های فراوانی در زمینه تکنولوژی در خود جای داده است. وی افزود: فراهم کردن زمینه بازگشایی کارخانجات تعطیل‌شده و از سرگیری پروژه‌های نیمه‌تمام رهاشده باید با جدیت به کمک دستگاه‌های ذیربط دنبال شود تا شاهد افزایش رشد و گسترش فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در استان البرز باشیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود