صادرات سایپا در سال 94 به 45 هزار دستگاه خواهد رسید
سپیدارآنلاین: گروه اقتصادی
گروه خودرو سازی سایپا با هدف گذاری صادرات 45 هزار دستگاه از محصولات خود در سال 94 با رشد 95 درصدی نسبت به سال قبل ، دست خواهد یافت.
در سال 93 بیش از 23 هزار دستگاه خودرو به بازارهای صادراتی ارسال کرد و با کسب سهم بیش از 80 درصد از صادرات خودرو کشور در سال گذشته، برای پنجمین سال متوالی رتبه اول صادرات خودرو را به خود اختصاص داد. بنابر این گزارش اگر چه تحریم های ضالمانه ، بخصوص تحریم صنعت خودرو در سال 92 و همچنین بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در اغلب بازارهای صادراتی موجب افت کلی تولید و همچنین صادرات صنعت خودروی کشور شد، اما زیرساخت های صادراتی و توانمندی های بازاریابی شرکت سایپا باعث شد تا به نسبت افت کمتری را تجربه نماید. در سال 93 علی رغم بروز مشکلات جدیدی مانند کاهش چشمگیر قیمت نفت ، کاهش قدرت خرید مردم در بازارهای هدف و ظهور گروه تروریستی داعش، شرکت سایپا بواسطه سرعت عمل در تطبیق خود با شرایط، رشد 110 درصدی نسبت به سال 92 را تجربه نمود و موفق گردید مجدداً به روال قبلی صادرات خود بازگردد . لازم به ذکر است که ورود محصولات جدید تیبا، تیبا 2 و سایپا 151 در سالهای اخیر تاثیر تعیین کننده ای در دستیابی به اهداف و موفقیت های صادراتی سایپا داشته و برای محصول ساینا که در سال 94 به سبد محصولات صادراتی شرکت سایپا اضافه خواهد شد نیز نقش مهمی را در ایجاد تنوع در محصولات و بازار های صادراتی و تحقق صادرات 45 هزار دستگاه خودرو درنظر گرفته شده است و همچنین تحقق هدف سال 94 رکورد جدیدی را در صادرات سایپا به ثبت خواهد رساند. این گزارش می افزاید: اهداف صادراتی در برنامه های استراتژیک شرکت سایپا از جایگاه مهمی برخوردار است. این اهداف در راستای تحقق چشم انداز 1404 و صادرات یک میلیون دستگاه و در هماهنگی با رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده است. علیرغم مواجهه با شرایط متغیر و عمدتاً نامساعد بین المللی سایپا همواره خود را متعهد به برنامه های صادراتی دانسته و به همین دلیل موفق گردیده که هفت بار عنوان صادرکننده نمونه و دو بار عنوان صادرکننده ممتاز کشوری را به خود اختصاص دهد.