15 دی 1393
شماره خبر: 134960

شهرک صنعتی صنفی در کرج ایجاد می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

شهرک صنعتی صنفی در کرج ایجاد می شود


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به اینکه برخی صنوف به آلایندگی محیط زیست و همچنین ترافیک در سطح شهر دامن می زنند، اعلام کرد: در کرج شهرک صنعتی صنفی ایجاد می شود.
نشست خبری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. ایرج موفق از فراهم کردن زیرساختهای سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت در استان نوپای البرز خبر داد و اظهار داشت: به همین منظور باید توسعه شهرکهای صنعتی شتاب بیشتری به خود بگیرد. برای توسعه شهرک صنعتی نظرآباد مصوبات تصویب شده است و در حال حاضر توسعه شهرک صنعتی اشتهارد و کوثر در دست اقدام است. موفق در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه در بخش صنعت، از ایجاد شهرک صنعتی اشتهارد 2 و ساوجبلاغ 2 خبر داد. این مسئول از سرمایه گذاری شرکت های خارجی در البرز یاد کرد و همچنین از 24 مورد سرمایه گذاری خارجی در زمینه های صنعتی خبر داد و افزود: به تازگی یک تیم از کشور ایتالیا و آلمان برای سرمایه گذاری در زمینه ها مختلف اعلام آمادگی کرده اند امیدواریم که بتوانیم زمینه های سرمایه گذاری بخش خارجی را در البرز فراهم کنیم. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به تعداد صدور پروانه های بهره برداری صنعتی در استان گفت: تاکنون 93 پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده است، میزان سرمایه گذاری این تعداد از پروانه های بهره برداری صنعتی 525 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد رشد داشته است.
البرز در نمایشگاه توانمندی های صنعتی در عراق حضور می یابد
موفق از صدور 22 مورد پروانه اکتشاف در بخش معدن خبر داد و تصریح کرد: در بخش سرمایه گذاری اکتشاف مواد معدنی نسبت به سال گذشته 68 درصد رشد مشاهده می شود.
این مسئول از حضور البرز در نمایشگاه توانمندی های صنعتی که در بهمن ماه جاری در کشور عراق برگزار می شود، خبر داد و گفت: در سال گذشته تاکنون البرز 49 میلیون دلار صادرات به کشورهای دنیا داشته است و در این میان 29 میلیون دلار مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز بخش صنعت را وارد کرده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز از ایجاد شهرک صنفی در بیرون از شهر کرج خبر داد و گفت: برای ساماندهی صنوف تولیدی و خدمات فنی مهندسی در شهر کرج و با توجه به اینکه برخی صنوف به آلایندگی محیط زیست دامن می زنند و باعث به وجود آمدن ترافیک در سطح شهر می شوند. وی در پایان اظهار داشت: شهرک صنعتی صنفی در مساحتی کمتر از شهرکهای صنعتی در بیرون از شهر ایجاد می شود تا شهروندان بتوانند به راحتی به هر صنفی دسترسی پیدا کنند.





منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود