28 مرداد 1393
شماره خبر: 127701

طلسم نمایشگاه بین المللی البرز در سال 93 شکسته می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

طلسم نمایشگاه بین المللی البرز در سال 93 شکسته می شود


سوله شرکت سهام فرش در میدان استاندارد، ورزشگاه انقلاب ،مجتمع گل و گیاه گلشهر و این اواخر محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز که میزبان نمایشگاه قرآن بود مکان هایی هستند که تاکنون نمایشگاه های استان در آنها برگزار می شده که شایسته استانی با داشتن تولیدات شاخص و شهرکهای صنعتی دولتی و خصوصی بسیار نیست.
در این میان شاید مساحت کم استان، نزدیکی به تهران و کشمکش بین ذی نفعان نمایشگاه بین المللی البرز از جمله دلایلی باشد که استان البرز را تا به حال از داشتن نمایشگاه بین المللی برای معرفی کالاهای تولیدی متعدد این استان محروم کرده است. ولی موضوعی که در حال حاضر حائز اهمیت است سعی و تلاش دستگاه های مختلف برای تأسیس نمایشگاه در آینده ای نزدیک است باشد که با تشکیل این سایت نمایشگاهی و با معرفی محصولات جدید تولید شده دراستان توانمندیهای البرز در زمینه تولید و تجارت به نمایش گذاشته شود و به قول رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، طلسم نمایشگاه بین المللی البرز در سال 93 شکسته شود. ایرج موفق با اشاره به وجود تعداد زیاد واحدهای تولیدی صنعتی ممتاز و به طبع آن وجود تعداد زیادی از کالاهایی که برند ملی هستند در استان گفت: بعد از بررسی های کارشناسی از سوی دستگاه های اجرایی و بازدید از مناطقی که برای نمایشگاه درنظر گرفته شده بود 5 گزینه انتخاب شد و در حال بررسی و اولویت بندی آنها هستیم که پس از نهایی شدن ساخت آن را اجرایی می کنیم.
وی با اشاره به اینکه وجود نمایشگاه علاوه بر معرفی محصولات تولیدی در استان می تواند به جذب سرمایه گذار دراستان کمک کند ادامه داد: امیدواریم با همیاری همه مقامات استان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در سال 93 کار اجرایی ایجاد سایت نمایشگاهی استان البرز صورت پذیرد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: هدف ما این است که بتوانیم بعد از ایجاد این سایت تعدادی از نمایشگاه هایی که در تهران برگزار می شده را به دلیل مشکلات ترافیک، تراکم، آلودگی ها وسایر ملاحظات زیست محیطی پایتخت در این استان برگزار و شرایط ویژه ای را در منطقه تدارک ببینیم. موفق با اشاره به محاسن مناطق غرب یا شرق مرکز استان درخصوص ایجاد سایت نمایشگاهی گفت: باید دید ارزیابی های کارشناسی به کدام سمت می رود و در نهایت از 5 گزینه ما کدام امتیاز بیشتری را کسب می کند. قطعأ اگر گزینه انتخابی در شرق کرج باشد به دلیل نزدیکی به تهران می تواند گزینه انتقال نمایشگاه ها را از پایتخت شامل شود و اگر به سمت غرب مرکز استان باشد به منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام نزدیک می شود. وی با اشاره به محدودیت های البرز با توجه به مساحت کمی که نسبت به سایر استانهای کشور دارد افزود:ما در استانهای دیگر آنقدر زمین داریم که بعد از تصویب یک طرح مسیر اجرایی شدن خود را به سرعت طی می کنند ولی در البرز یک مقدار تخصیص زمین برای انجام کارهای خاص به دلیل محدودیت اراضی مشکل تر است. موفق در ادامه اظهار داشت: طی برآورد کارشناسی های اولیه ما در کارگروه توسعه صادرات حدود 30 هکتار زمین مد نظر بوده ولی در جلسات بعدی و ارزیابی ها به این نتیجه رسیدیم که بین 30 تا 70 هکتار برای نمایشگاه مفید خواهد بود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در کارگروه توسعه صادرات پس از بررسی های به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم یک شرکت سهامی عام متشکل از تشکل های خصوصی اصلی استان و مجری شرکت نمایشگاهی شکل بگیرد و این مجموعه ها بتوانند در کنار هم یک کار ارزشمند و بزرگ را برای استان انجام دهند.می خواهیم همه دست به دست هم دهیم و از پتانسیل های خوب همه مجموعه های مرتبط استفاده کنیم و یک کار مطلوب و مناسب را در استان البرز انجام دهیم. وی در ادامه از برگزاری همایش معرفی محصولات صادراتی و بررسی چالشهای مرتبط با آن بزودی در استان خبر داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود