11 خرداد 1390
شماره خبر: 22

سارقان ميلياردي بانك در شهرستان قدس دستگير شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

سارقان ميلياردي بانك در شهرستان قدس دستگير شدند

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز از دستگيري سارقان چهار ميليارد و 260 ميليون ريالي بانك ملي شهرستان قدس خبر داد.
سرتيپ دوم 'عليرضا اكبرشاهي' روزشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: پليس استانهاي تهران و البرز طي عملياتي موفق به شناسايي و دستگيري سارقان 426 ميليون توماني بانك ملي شهرستان قدس شدند.
وي افزود: پس از وقوع سرقت از بانك ملي شعبه شهرستان قدس در مورخ 27 اسفند سال 89 كه در آن سارقان موفق به سرقت 426 ميليون تومان شده بودند ، چندين اكيپ ويژه كارآگاهان مجرب پليس آگاهي استان تهران و شهرستان قدس رسيدگي به موضوع و شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان را در دستور كار خود قرار دادند.
اكبرشاهي بيان داشت: پس از تلاش هاي شبانه روزي و بي وقفه كارآگاهان و انجام اقدامات اطلاعاتي ، سرانجام سرنخ هاي اوليه از سارقان به دست آمد و مشخص شد كه شخصي به نام مجيد – الف كه در زمان وقوع سرقت به عنوان خدمتكار و سرايدار بانك مذكور مشغول به كار بوده در طرح ريزي سرقت و انجام آن دست داشته است.
وي تصريح كرد: با دستگيري مجيد و انجام بازجويي هاي فني سرانجام وي لب به اعتراف گشود و ضمن قبول مشاركت در سرقت اذعان داشت كه نقشه سرقت را با فردي به نام محمد و فرزند وي به نام مرتضي طرح ريزي و دو روز قبل از سرقت با توجه به اينكه كليدهاي بانك را در اختيار داشته است يكدستگاه برش هوا را به داخل بانك انتقال داده و در روز سرقت نيز پس از برش گاو صندوق و سرقت 426 ميليون تومان بدون اينكه سرنخي از خود به جا بگذارند محل بانك را ترك كرده بودند.
فرمانده انتظامي استانهاي تهران و البرز در ادامه گفت: با دستگيري و اعتراف مجيد، مخفيگاه ساير همدستان وي به نام هاي محمد و مرتضي كه پدر و پسر هستند شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه هر دو نفر دستگير و به جرم خود اعتراف كردند.
اكبرشاهي در پايان با اشاره به تحويل متهمان دستگير شده به مراجع قضايي جهت سير مراحل قانوني از ضبط 260 ميليون تومان وجوه مسروقه خبر داد و گفت: سه متهم دستگير شده پس از اعتراف به جرم خود و تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي و از آنجا با قرار وثيقه مناسب روانه زندان شدند و تاكنون نيز مبلغ 260 ميليون تومان از وجوه مسروقه ضبط و تحويل بانك شده است و مابقي مبلغ نيز با توجه به اينكه توسط سارقان در بانك هاي مختلف سپرده گذاري شده و يا خرج شده است در حال پيگيري براي ضبط و بازگشت به بانك مربوطه است.
فرمانده انتظامي استانهاي تهران و البرز همچنين از دستگيري زمين خوار 130 ميليارد ريالي در اين استان نيز خبر داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود